Gustav Adolfi Gümnaasiumis on alates 1. klassist kaks õppesuunda üldsuund ja prantsuse keele õppesuund.
Üldsuuna kirjeldust vaata siit.
Prantsuse keele õppesuuna kirjeldust vaata siit.
Gustav Adolfi Gümnaasiumi kõik esimesed klassid komplekteeritakse vastavalt Tallinna Linnavalitsuse määrusele 21.12.2011 nr 132 „Elukohajärgse munitsipaalkooli määramise tingimused ja kord”.
Info määramise ja taotluse esitamise kohta leiate Tallinna Haridusameti kodulehelt. Vaata siit.
1.–15. märtsil 2025 saab esitada Tallinna Haridusametile taotluse elukohajärgse kooli määramiseks (eKooli keskkonnas elektroonselt või paberkandjal Tallinna Haridusametis). Hiljemalt 20. mail teavitab Tallinna Haridusamet lapsevanemaid elukohajärgsest koolist eKooli kaudu e-posti aadressile.
Dokumentide vastuvõtt lapsevanematelt, kelle lapsele on GAG määratud elukohajärgseks kooliks, toimub ajavahemikul 20. mai–10. juuni 2025.
Prantsuse keele õppesuunaga klass komplekteeritakse koolile määratud õpilaste hulgast vastavalt õpilaskandidaadi praktilise töö ja vestluse tulemustele. Info kandideerimisest prantsuse keele õppesuunale tuleb lapsevanemale eKooli kaudu e-posti aadressile. Praktiline töö ja vestlus viiakse läbi juunis 2025. Prantsuse keele õppesuunale kandideerimise soovist saab koolile teada anda pärast määramise avalikustamist. Vastavasisuline teade saadetakse eKooli kaudu vanema e-posti aadressile.
Praktilised tööd ja vestlused prantsuse keele õppesuunaga 1. klassi kandideerivatele lastele viiakse läbi koolitunnina, mille käigus hinnatavad teadmised ja oskused põhinevad koolieelse lasteasutuse riiklikul õppekaval ning arvestavad Gustav Adolfi Gümnaasiumi õppekava.
Kui prantsuse keele õppesuunale soovijate arv on suurem kui „Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse” §-s 26sätestatud õpilaste arv, koostab kool laste praktiliste tööde ja vestluste tulemuste alusel pingerea.
Lapsevanemal on õigus saada selgitusi lapse töö tulemuste kohta kahe nädala jooksul pärast tulemuste avalikustamist, registreerides eelnevalt vastuvõtu aja e-posti aadressil [email protected]
Ootame, et prantsuse keele klassi kandideeriv laps:
– oskab lugeda lihtsamat trükitähtedes teksti ja mõistab loetut;
– oskab kirjutada lihtsaid sõnu ja lühilauseid;
– oskab liita ja lahutada 12 piires;
– tunneb geomeetrilisi kujundeid;
– oskab kasutada võrdluseid (suurem, väiksem, kitsam, laiem, pikem, lühem), aja- ja kohamääruseid (vasakul, paremal, all, üleval, peal, ees, kõrval, taga, keskel, eile, täna, homme);
– oskab lahendada loogikaülesandeid (üldistada, järjestada, rühmitada, jätkata loetelu);
– suudab keskenduda ja sooritada lühimälu ülesande.
Praktilise töö ja vestluse ajal vaatleme lapse sotsiaalseid ning emotsionaalseid oskusi,
koostöövalmidust, tähelepanu, keskendumisvõimet ja aktiivsust.