G2-K prantsuse keelerühma suunaprojekti esitlemine maikuus

21. mail esitlesid G2-K prantsuse keelerühma õpilased oma suunaprojekti, mille raames uuriti 2024. aasta Pariisi suveolümpiamängude ettevalmistust ja kajastamist prantsuse meedias. Prantsusmaa jaoks on tegemist erakordse ja suurejoonelise ettevõtmisega, mille planeerimisel hoiab kogu prantsuse meedia juba pikalt silma peal.

Üldiseks suureks teemaks oli “Pariisi olümpiamängud — väljakutse keskkonnale”, mis omakorda oli jagatud kitsamateks alateemadeks: olümpiamängud ja linnaruum, olümpiamängude traditsioonid ja uuendused, mängude mõju majandusele, Seine’i jõe roll mängudes ning mängud ja inimressurss. Pariisi olümpiamängud lähevad ajalukku sellega, et korraldajamaa pingutab väga, et mängude jalajälg keskkonnale oleks võimalikult väike.

Projekti eesmärgiks oli olla kursis kaasaegsete sündmuste ja nende kajastamisega Prantsusmaal ning juurutada õpilastes prantsuskeelse meediavahendite regulaarset kasutamist. Õpilased määrasid projekti käigus teemast lähtuvalt oma teabevajadused, kujundasid tõhusaid teabeotsimismeetodeid, õppisid saadud teavet analüüsima ning süstematiseerima. Õpilased töötasid 3-4 liikmelistes gruppides, kus igal liikmel oli oma kindel roll ja väljund.

Maikuus tutvustasid õpilased kogutud informatsiooni kaasõpilastele ning Prantsuse Instituudi direktorile ja külalistele läbi ühistööna valminud esitluse. Ja seda kõike loomulikult prantsuse keeles.

Kuulajad olid vaimustuses GAG õpilaste prantsuse keele tasemest ning huvitavast ettekandest. Prantslased nentisid üksmeelselt, et nemad poleks ise osanud nii kõrgetasemelist esitlust ja ettekannet samavanuselt oma emakeeles teha. Prantsuse Instituudi esindajad tõid mälestuseks igale õpilasele Pariisi olümpia teemalise meene.

Õpilaste enda tagasiside projektile oli positiivne: toodi välja mõtted, et info otsimise käigus said õpilased aru, kui hästi nad tegelikult prantsuse keelt oskavad, ning et prantsuskeelse meedia jälgimine sai mõnele õpilasele uueks harjumuseks. Projektis osalemine ja prantsuse keele oskus avasid õpilastele ukse uude kultuuri- ja meediaruumi, rikastades nende maailmapilti.

Suur tänu, projekti eestvedaja Dagmar Hallmägi! Aitäh tubli G2-K prantsuse keelerühm!

Projekti õpilaste ühistööna valminud esitlus: https://docs.google.com/…/1-vUQgI99ocEfSrZL6Syd…/edit…